TK: Igen, anno, a történelmi korok hajnalán, mondjuk a Kr. e. első évezred közepéig létezett ilyesmi, a sacer-méltóságú monarchiák idejében, ahol valódi, az égi hierarchiából eredő legitimációja volt az uralkodóknak és valóban összekötötték a földit az égivel. És fel sem merült az értelmes, egészséges emberekben, hogy ez ne az ő boldogulásukat szolgálná, ha pedig ellene lázadtak, az valójában az égi, abszolút rend elleni lázadásnak minősült – a társadalom ezt pontosan tudta, helyén is kezelte. Ez a Római Birodalomban még úgy-ahogy megvolt, aztán visszhangként a ghibellin-ideában, de a mostból nézve a feudális monarchiák is óriási oszlopokként állnak előttünk.
Számomra egyébként mindig sokatmondó volt, hogy Jézus nem Mennyei Köztársaságot, hanem Mennyei Királyságot hirdetett. És hogy ma ki kormányoz? Több-kevesebb sikerrel a nemzeti kormányok, ez időnként nagyobb sikerrel jár – mint itthon is láthatjuk -, gyakrabban pedig jóval kisebbel.
PS: Miben áll az ellenállás lehetősége?
TK: Erről korábban több alkalommal is írtam, zanzásítva úgy tudom összefoglalni, hogy az ellenállás alapvetően azon áll vagy bukik, hogy a baloldal saját terepén, a saját szókészletével és eszmeiségével harcolunk vagy kiszállunk ebből a verkliből és a reakciót felváltja a politikai akcionalitás. A baloldallal, ami az elmúlt évszázadokban még egyébként művelt, jóakaratú konzervatívokkal is elhitette, hogy a jobboldaliság valami lunáris tespedés, ami annyit jelent, hogy őszülő szakállal ragaszkodunk a dolmányhoz és a mentéhez, azzal nekünk nincs semmilyen közös nyelvünk és nem tudunk velük mit kezdeni. Az nem megoldás, hogy mindenki visszavonul és műveli a saját kertjét, ez a nyugdíjasösztön nem jobboldali mentalitás. Nem vonulhatunk ki a világból.
Viszont nagyon is jobboldali jellemző az Evola által említett szembefordulás a polgári léttel, a radikális, principális, abszolút gondolkozás, az egzisztenciális kalkulációk nélküli cselekvés, az élet úgynevezett realitásainak semmibevétele. Jobboldaliság De Maistre szellemisége és Metternich politikai cselekvése, a vulgáris contrarevolutio ellentéte. Jobboldaliság Nietzsche szavai, amellyel 100 érett és heroikus módon felnevelt, vagyis a modernséget mellőző emberrel az egész lármázó jelenkort el lehetne hallgattatni..”